Środa, 23 styczeń 2019

statyst

 

Kalendarium statystycznych badań ankietowych w 2019

0
0
0
s2sdefault

Od 1 stycznia 2019 r. będzie Ci łatwiej przechowywać akta pracownicze pracowników i zleceniobiorców. Zdecydujesz, czy będziesz przechowywać i archiwizować dokumentację pracowniczą w formie papierowej czy elektronicznej. Dokumenty pracowników, których zatrudnisz po 2018 r., będziesz przechowywać tylko przez 10 lat. Będziesz również mieć możliwość, żeby skrócić z 50 do 10 lat okres przechowywania dokumentacji pracowniczej osób, które zatrudniłeś w latach 1999–2018.

Abyś mógł przechowywać przez 10 lat dokumenty pracowników, których zatrudniłeś w latach 1999–2018, złóż do ZUS oświadczenie (ZUS OSW) o zamiarze przekazania raportów informacyjnych. Potem w ciągu roku przekaż do ZUS raport informacyjny (ZUS RIA) za każdego pracownika, którego zatrudniłeś w latach 1999–2018. Jeśli rozwiążesz stosunek pracy z pracownikiem po 2018 r., przekaż do ZUS raport informacyjny wraz z dokumentem wyrejestrowującym z ubezpieczeń.

Oświadczenie o zamiarze przekazania raportów informacyjnych możesz złożyć w wybranym przez siebie terminie. To, czy złożysz to oświadczenie, zależy od Ciebie. Możesz podjąć decyzję w dowolnym momencie.

Możesz także wycofać złożone oświadczenie, ale tylko zanim złożysz pierwszy raport informacyjny. Jeśli wycofasz oświadczenie, to automatycznie zrezygnujesz ze skróconego okresu przechowywania akt pracowniczych. Oznacza to, że będziesz przechowywać je przez 50 lat.

Ważne

Jeżeli złożysz oświadczenie o zamiarze przekazania raportów informacyjnych i przynajmniej jeden raport informacyjny, to nie wycofasz już oświadczenia. Będziesz więc składać raporty informacyjne za wszystkich ubezpieczonych zatrudnionych przez Ciebie w latach 1999–2018.

Od stycznia 2019 r. nowe dokumenty przekazywane do ZUS

ZUS RPA – imienny raport miesięczny o przychodach i wykonywaniu pracy nauczycielskiej – nowy dokument

Od stycznia 2019 r. będziesz przekazywać raport ZUS RPA. Będziesz go przekazywać w komplecie  rozliczeniowym, jeśli w danym miesiącu wypłacisz przychód należny za inny rok kalendarzowy niż rok, którego dotyczy raport  RPA (np. trzynastka wypłacona za poprzedni rok).

W raporcie tym będziesz podawać informacje o składnikach wynagrodzenia niezbędnych
do wyliczenia lub przeliczenia świadczenia. Dodatkowo w raporcie tym musisz podawać okresy wykonywania pracy nauczycielskiej przez Twoich pracowników.

Zmienią się dwa formularze rozliczeniowe

ZUS DRA – deklaracja rozliczeniowa. W dokumencie zostanie usunięty blok VI – rozliczenie części IV i V (czyli rozliczenie składek na ubezpieczenia społeczne oraz świadczeń podlegających rozliczeniu
w ciężar składak na ubezpieczenia społeczne). Dodany zostanie blok IX – zestawienie należnych składek do zwrotu lub zapłaty. W bloku tym będziesz rozliczać:

  • składki na ubezpieczenia społeczne,
  • składki na ubezpieczenie zdrowotne,
  • składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i Fundusz Emerytur Pomostowych,
  • wypłacone świadczenia, które podlegają rozliczeniu w ciężar składek na ubezpieczenia społeczne.

ZUS ZWUA – wyrejestrowanie z ubezpieczeń. W tym dokumencie zostanie dodany nowy blok V, który dotyczy rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy albo stosunku służbowego.

Systemy kadrowo-płacowe

Jeżeli korzystasz z programu kadrowo-płacowego, musisz go uaktualnić o dane, które będziesz przekazywać do ZUS zgodnie z nowymi przepisami. Jeśli zatem Twój program nie zapisuje wymaganych danych, musisz go zmienić w tym zakresie.

Krótko o tym, co najważniejsze

  1. Będziesz przechowywać przez 10 lat akta pracownicze osób, które zatrudnisz po 2018 r.
  2. Możesz skrócić do 10 lat okres przechowania akt tych pracowników, których zatrudniłeś w latach 1999–2018. W tym celu musisz złożyć oświadczenie ZUS OSW, a potem w ciągu roku przekazać do ZUS raporty ZUS RIA za wszystkich ubezpieczonych w tym czasie.
  3. Jeśli rozwiążesz stosunek pracy z pracownikiem zatrudnionym w latach 1999–2018 po 2018 r., raport informacyjny przekaż do ZUS wraz z dokumentem wyrejestrowującym z ubezpieczeń.
  4. Akta pracowników, których zatrudniłeś przed 1999 r., przechowujesz przez 50 lat.

Więcej informacji na stronie www.e-akta.gov.pl

 

image001

0
0
0
s2sdefault

SKMBT C36019010811350

0
0
0
s2sdefault

ogłoszenie1

0
0
0
s2sdefault

 

 

 

ZMIANA STAWKI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI

Od dnia 1 stycznia 2019 roku obowiązywać będą nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych oraz nowe stawki opłaty ryczałtowej dla nieruchomości rekreacyjnych.

NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁE

 (bez względu na położenie nieruchomości)

SEGREGUJĘ NIE SEGREGUJĘ

14,00 zł

(miesięcznie od mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość)

28,00 zł 
(miesięcznie od mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość)

 

NIERUCHOMOŚCI REKREACYJNE
SERGREGUJĘ NIE SEGREGUJĘ

275,00 zł

(za rok od domku letniskowego lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe)

550,00 zł 
(za rok od domku letniskowego lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe)

 

NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁE – stawki za pojemniki
pojemność segregacja zmieszane
120 l 20 zł 80 zł
240 l 55 zł 110 zł
660 l 90 zł 180 zł
1100 l 110 zł 220 zł

Od dnia 1 stycznia 2019 roku obowiązują nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz nowe stawki opłaty ryczałtowej
dla nieruchomości rekreacyjnych.

Zgodnie z założeniami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach system gospodarki odpadami komunalnymi musi odzwierciedlać realne koszty gospodarowania odpadami komunalnymi. Zmiana stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi związana jest ze wzrostem mas odbieranych od mieszkańców odpadów komunalnych. Wpływ na wzrost stawki opłaty ma także znaczna podwyżka  opłaty marszałkowskiej za umieszczenie odpadów na składowisku (z 24,15 zł w roku 2017 do 170 zł w roku 2019 r., co przekłada się na kwotę 430,00 zł brutto, tylko za zagospodarowanie odpadów zmieszanych). Do wzrostu cen przyczynia się ponadto wzrost stawek za przyjęcie odpadów segregowanych na instalacji. Ze względu na duże zanieczyszczenie odpadów segregowanych, wiele instalacji podwyższyło ceny 
za przyjmowanie odpadów opakowaniowych lub odmawia ich przyjęcia. 

OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA NOWEJ DEKLARACJI ZMIENIAJĄCEJ DLA KAŻDEGO WŁAŚCICELA NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁEJ, NA KTÓREJ POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE

W związku z powyższymi zmianami oraz stosownie do  art. 6 m ust. 2. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.) każdy właściciel nieruchomości, na której 
nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany (tj. do dnia 15 stycznia 2019 r). Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi 
w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana. 
Nową deklarację należy złożyć w Biurze ZGRP w Płocku, ul. Zglenickiego 42, podczas dyżuru pracowników ZGRP w Państwa Urzędzie Gminy (harmonogram dyżurów dostępny jest na stronie www.odpady.zgrp.pl w zakładceDyżury w Gminach) lub wysłać pocztą na adres Biura ZGRP (druk deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dostępny jest na stronie www.odpady.zgrp.pl w zakładce „Druki do pobrania”).

UWAGA:  NIEZŁOŻENIE NOWEJ DEKLARACJI O WYSOKOŚCI OPŁATY W OKREŚLONYM USTAWOWO TERMINIE, O KTÓRYM MOWA POWYŻEJ MOŻE POWODOWAĆ UTRUDNIENIA W ODBIORZE ODPADÓW KOMUNALNYCH!

KONTAKT do Biura Związku Gmin Regionu Płockiego

ul. Zglenickiego 42, 09-411 Płock (Budynek S), e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 24 366 03 00, fax.: 24 366 03 05.

Portal odpadowy: www.odpady.zgrp.pl.   Biuletyn Informacji Publicznej: www.zgrp.bip.org.pl.

Zespół obsługi właścicieli nieruchomości: tel. 24 366 03 02 wew. 1 – zgłaszanie dzikich wysypisk, tel. 24 366 03 07 wew. 1 – reklamacje ws. braku odbioru/pojemniki; tel. 24 366 04 22 wew. 3 –informacje na temat systemu; tel. 24 366 03 08 wew. 3 –  deklaracje i korekty nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe Zespół controlingu i monitoringu systemu GO: 
tel.24 366 04 26, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – dot. kodów kreskowych. Zespół windykacji GO: tel. 24 366 03 04 wew. 1 –  ws. windykacji oraz egzekucji należności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
tel. 24 366 03 06 wew. 5 – księgowość, opłaty.

0
0
0
s2sdefault
Data: 22-01-2019
Od 1 stycznia 2019 r. będzie Ci łatwiej przechowywać akta pracownicze pracowników i zleceniobiorców. Zdecydujesz, czy będziesz przechowywać i archiwizować dokumentację pracowniczą w formie p...
Data: 07-01-2019
      ZMIANA STAWKI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI Od dnia 1 stycznia 2019 roku obowiązywać będą nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komun...
Data: 06-09-2018
    Złożenie PIT będzie jeszcze prostsze       Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przygotuje wypełnione roczne zeznanie podatkowe za ...
Data: 27-08-2018
    Szanowni Państwo, Uprzejmie informuję, że został ogłoszony konkurs na najlepszą inicjatywę zrealizowaną w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Aktywizacji Sołectw MAZOWSZE 2...
Data: 11-07-2018
  Regulamin konkursu 2018 oraz formularz zgłoszeniowy na stronie – http://www.dialog.mazovia.pl/barwy_wolontariatu.html  ...
Data: 20-06-2018
    KOMUNIKAT MINISTERSTWA CYFRYZACJI 19 czerwca 2018 r. Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online! Profil zaufany i kilka minut - to wszystko czego potrzeba, by zarejestrować narodz...
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2017 Wyszogród.pl
Projekt i wykonanie: HEDEA

Ta strona wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w pamięci Twojego urządzenia.