Piątek, 17 sierpień 2018

 

 

 

us

Szybki PIT w Galerii Wisła!  

  • Szybki PIT to kampania informacyjna Ministerstwa Finansów, która wspiera podatników w rozliczeniu rocznej deklaracji PIT.
  • Osoby składające PIT mogą liczyć m.in. na dyżury ekspertów resortu finansów oraz punkty rozliczeń PIT w galeriach handlowych.
  • Roczne PIT-y za 2017 r. należy złożyć do 30 kwietnia 2018 r.

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Płocku informuje, że po raz jedenasty organizowana jest akcja Szybki Pit. Dla podatników przygotowaliśmy wiele ułatwień, które pomogą złożyć roczny PIT. Będą to, jak co roku, m.in. wydłużone godziny pracy, samoobsługowe stanowiska do rozliczeń zeznań rocznych w Centrum Obsługi znajdującym się na parterze, a także punkty rozliczeń w Galerii Handlowej.


Oto część zaplanowanych działań w ramach tutejszej jednostki:

  • 6-7 kwietnia 2018 r. w Galerii Handlowej WISŁA w godzinach                  12:00 – 20:00 będą czynne trzy punkty rozliczeń PIT. Dzięki nim każdy podatnik w przerwie między zakupami będzie mógł wysłać swój PIT przez Internet,
  • takie same specjalne 2 samoobsługowe stanowiska komputerowe            dla osób wysyłających elektronicznie PIT działają w tutejszym urzędzie,
  • 26 i 27 kwietnia – czyli pod koniec okresu na składanie PIT, kiedy                w urzędach panuje wzmożony ruch, Urząd Skarbowy w Płocku będzie czynny do godziny 18:00.

Dodatkowo informujemy, ze w dniach 12, 19 i 26 kwietnia                        w Ministerstwie Finansów odbędą się dyżury telefoniczne, w czasie których eksperci odpowiedzą na pytania podatników dotyczące rozliczenia rocznego,

Szybki PIT na www i FB

Kampanię będzie wspierać strona www.szybkipit.pl, gdzie podatnicy znajdą wszystkie informacje potrzebne do złożenia PIT, m.in. instrukcje i broszury informacyjne. Działania będą prowadzone również na profilu FB akcji.

Naczelnik

Urzędu Skarbowego

w Płocku

                                                   

0
0
0
s2sdefault

pobrane

 

Podpisz i wyślij JPK_VAT z Profilem Zaufanym

Coraz mniej czasu pozostało mikroprzedsiębiorcom na przesłanie pierwszego JPK_VAT (do 26 lutego). Aby mieć pewność skutecznej realizacji tego obowiązku, warto jak najszybciej założyć Profil Zaufany, a dzięki niemu szybko i bezpiecznie wysłać dokumenty do systemu skarbowego.

Od 1 stycznia najmniejsi przedsiębiorcy – płatnicy VAT, zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie (także prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze) - najpóźniej do 26 lutego 2018 r. po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT).

JPK_VAT przesyła się wyłącznie elektronicznie. Do podpisania JPK_VAT potrzebny jest bezpłatny Profil Zaufany (eGO) lub certyfikat kwalifikowany (płatny, komercyjny sposób autoryzacji danych).

Z Profilem Zaufanym na pewno się uda

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej. Warto założyć go jak najszybciej.

Profil Zaufany można założyć przez internet, na dwa sposoby – za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym.

Ważne: udając się do Punktu Potwierdzającego pamiętaj o zabraniu dowodu osobistego. Już teraz sprawdź jego ważność!

Wszystkie informacje oraz odpowiedzi na pytania jak założyć Profil Zaufany znajdziesz na stronie www.pz.gov.pl

Załóż Profil Zaufany – krok po kroku – zobacz film.

Dodatkowo, aby zapewnić płynny proces przesyłania JPK_VAT, Ministerstwo Finansów zdecydowało o czasowym uruchomieniu możliwości uwierzytelniania pliku tak zwanymi danymi autoryzującymi. Podobne rozwiązanie funkcjonuje przy podpisywaniu rocznego zeznania podatkowego.

Jak złożyć JPK_VAT?

Plik JPK można wygenerować i wysłać:

  • Samodzielnie i bezpłatnie przy użyciu narzędzi Ministerstwa Finansów (np. aplikacji e-mikrofirma). Więcej informacji TUTAJ,
  • Samodzielnie przez swój program księgowy,
  • Może to zrobić księgowy zatrudniony przez firmę,
  • Może to zrobić biuro rachunkowe przez swój program.

Ministerstwo Finansów udostępnia bezpłatne i bezpieczne narzędzie do utworzenia i wysłania JPK_VAT – wejdź na www.jpk.mf.gov.pl i dowiedz się więcej.

Jak przygotować plik JPK_VAT i jak go podpisać Profilem Zaufanym?

Aby ułatwić przesyłanie JPK_VAT wszystkim tym, którzy wykorzystują programy księgowe, a chcą wykorzystać Profil Zaufany, Ministerstwo Cyfryzacji udostępniło dedykowaną im usługę do podpisu pliku metadanych JPK_VAT.

Tutaj znajdziesz jej szczegóły: https://obywatel.gov.pl/podatki/podpisz-jpk_vat-profilem-zaufanym

Jeśli korzystasz z programu księgowego, wygenerowany w programie plik metadanych JPK_VAT przed wysłaniem możesz podpisać przy pomocy ww. usługi. W tym celu wybierz przycisk „Podpisz plik” i zaloguj się do swojego Profilu Zaufanego. Dodaj prawidłowo przygotowany w programie księgowym plik metadanych JPK_VAT, a następnie podpisz go Profilem Zaufanym z wykorzystaniem kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz sms-em. Zapisz plik na dysku swojego komputera, a następnie prześlij za pomocą swojego programu księgowego.

Plik JPK_VAT może też przesłać za pomocą aplikacji udostępnionych przez Ministerstwo Finansów – TUTAJ.

Infolinia KIS i dyżury ekspertów w urzędach skarbowych

Informacje w zakresie zakładania Profilu Zaufanego (eGO) można uzyskać korzystając z infolinii Krajowej Informacji Skarbowej. Wystarczy, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.00-18.00, zadzwonić pod numery 801 055 055 (z tel. stacjonarnych) oraz 22 330 03 30 (z tel. komórkowych). Po wybraniu w systemie zapowiedzi numeru 7 nastąpi przekierowanie do konsultantów w Ministerstwie Cyfryzacji, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania związane z zakładaniem i potwierdzaniem bezpłatnego Profilu Zaufanego (eGO).  

Infolinia KIS czynna będzie także w soboty 17 i 24 lutego (w godzinach od 9 do 13).

Zachęcamy również do kontaktu z ekspertami w urzędach skarbowych.

W każdym urzędzie skarbowym w Polsce wyznaczeni są specjalni koordynatorzy do obsługi w zakresie JPK_VAT. Oni również będą pełnili dyżury 17 i 24 lutego (soboty).

Wydział Komunikacji

Ministerstwo Cyfryzacji

 

 

0
0
0
s2sdefault

 

image gallery display

 

13 lutego 2018r. o godzinie 1400 w Zespole Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie ul. Niepodległości 11a (budynek stołówki), odbędzie się spotkanie informacyjne dot. wydawania zezwoleń i oświadczeń na zatrudnienie cudzoziemców.


0
0
0
s2sdefault
Data: 19-03-2018
      Szybki PIT w Galerii Wisła!   Szybki PIT to kampania informacyjna Ministerstwa Finansów, która wspiera podatników w rozliczeniu rocznej deklaracji PIT. O...
Data: 20-02-2018
  Podpisz i wyślij JPK_VAT z Profilem Zaufanym Coraz mniej czasu pozostało mikroprzedsiębiorcom na przesłanie pierwszego JPK_VAT (do 26 lutego). Aby mieć pewność skutecznej realizacji...
Data: 30-01-2018
    13 lutego 2018r. o godzinie 1400 w Zespole Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie ul. Niepodległości 11a (budynek stołówki), odbędzie się spotkanie informacyjne dot. wyd...
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2017 Wyszogród.pl
Projekt i wykonanie: HEDEA

Ta strona wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w pamięci Twojego urządzenia.