Piątek, 26 luty 2021

S30C 0i21022513311 0001

 

 

S30C 0i21022513311 0002

0
0
0
s2sdefault

Urząd Gminy i Miasta Wyszogród podaje do publicznej wiadomości komunikat Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej

- Ostrzeżenie meteorologiczne 1 stopnia - silny mróz.

Silny mróz - ostrzeżenie obowiązuje: od 09.02.2021r. od godz. 22:00 do 11.02.2021r. do godz. 09:00.

Ostrzeżenie 09.02.2021

0
0
0
s2sdefault

dzień babci i dziadka21

0
0
0
s2sdefault

0001 pylinf

 

0002 pylinf

 

0003 pyl inf

0
0
0
s2sdefault

 

Przedłużenie Konkursu na plakat, opowiadanie, spot o tematyce profilaktyki uzależnień

Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród oraz Miejsko Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Uzależnień w Wyszogrodzie zaprasza do wzięcia udziału w konkursie profilaktycznym „MÓWIMY STOP UZALEŻNIENIOM”. Konkurs przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży ze Szkół z terenu Gminy i Miasta Wyszogród.

REGULAMIN KONKURSU: „MÓWIMY STOP UZALEŻNIENIOM”

Konkurs na plakat, opowiadanie, spot o tematyce profilaktyki uzależnień

Organizator :

Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród

Miejsko Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Uzależnień w Wyszogrodzie

   Cel konkursu :

Zaangażowanie dzieci i młodzieży do działań profilaktycznych

   Promocja zdrowego trybu życia, trzeźwości i abstynencji

   Propagowanie profilaktyki wszelkich uzależnień (alkoholu, narkotyków, dopalaczy, internetu, komunikatorów itp.)

   Uświadamianie szkodliwego wpływu nałogów, używek na organizm człowieka

   Zwiększenie wiedzy uczestników konkursu

     Tematyka prac konkursowych

   Tematyka prac musi nawiązywać do problemu uzależnień

   Interpretacja i wykonanie prac dowolna, zależna od osoby wykonującej pracę

   Praca plastyczna – plakat, opowiadani, spot o szeroko pojętej tematyce uzależnień

   Warunki uczestnictwa

Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie ze Szkół Podstawowych z terenu Gminy i Miasta Wyszogród

   Konkurs przeprowadzany jest w trzech kategoriach wiekowych:

Kategoria I

Klasy I – III Szkoły Podstawowej – Praca plastyczna/ plakat – do formatu A3

Kategoria II

Klasy IV – VI Szkoły Podstawowej – Opowiadanie – do 2 stron, czcionka Times New Roma roz.12, wiersz/ rymowanka – min. 3 zwrotki

Kategoria III

Klasy VII – VIII Szkoły Podstawowej – spot promocyjny, filmik – min. 1 minuta nagrania na płycie DVD (max.3 min)

   Do konkursu mogą być zgłaszane wyłącznie prace własnego autorstwa, nie kopiowane, nigdzie poprzednio nie publikowane

   Autorem pracy w kategorii I i II może być tylko jedna osoba, w kategorii III dopuszcza się uczestnictwo max. 3 osób

   Każdy uczestnik do konkursu może zgłosić maksymalnie jedną pracę zgodną z tematem i regulaminem konkursu

   Technika wykonania

– plakat – malarstwo, kolaż, rysunek, wycinanka, format pracy max A3

– opowiadanie do 2 stron, czcionka Times New Roma roz.12,

– spot promocyjny, filmik – min. 1 minuta nagrania na płycie DVD (max.3 min)

Prace muszą wyraźnie nawiązywać do tematyki profilaktyki

   Prace muszą być opisane zgodnie z Kartą Opisu

   Do każdej zgłoszonej pracy konkursowej należy dołączyć podpisaną przez rodzica/ opiekuna prawnego klauzurę informacyjną oraz zgodę na przetwarzanie danych oraz wykorzystanie wizerunku dziecka i publikację prac. Wzór wg załącznika

   Zgłoszenie pracy jest równoznaczne z zaakceptowaniem regulaminu Konkursu

Termin i warunki dostarczenia prac

Prace konkursowe należy złożyć do dnia 26.02.2021r. (decyduje data wpływu) na adres:

Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna w Wyszogrodzie , ul. Płocka 12, 09-450 Wyszogród     e-meil: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

lub

złożyć do skrzynki/ Dzienniku Podawczym w budynku Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród z dopiskiem „KONKURS PROFILAKTYCZNY”

   Prace nie spełniające w/w zasad oraz dostarczone po terminie nie będą oceniane.

   Prace przechodzą na własność organizatora i nie będą odsyłane

Zasady oceny i przyznawania nagród

   Spośród zgłoszonych do Konkursu prac komisja konkursowa wybierze 3 prace z każdej kategorii wiekowej.

   Komisja zastrzega sobie możliwość przyznania wyróżnień.

   Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej Gminy i Miasta Wyszogród. Dodatkowo laureaci zostaną poinformowani telefonicznie o wynikach konkursu.

   Dla zwycięzców czekają nagrody rzeczowe.

   Termin wręczenia nagród zostanie podany po rozstrzygnięciu konkursu.

W imieniu organizatorów:

Iwona Gortat - Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród

Wiesław Gaworski – Przewodniczący Komisji

Grażyna Piotrowska – Członek Komisji

Załączniki:

Zgoda rodzica Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

0
0
0
s2sdefault

Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród informuje, iż istnieje możliwość zapewnienia transportu do punktu szczepień osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do tych miejsc.

W związku z rozpoczęciem Realizacji Narodowego Programu Szczepień Ochronnych przeciwko wirusowi SARS-CoV-2,

Transport taki przeznaczony jest dla osób:

• posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z w/w schorzeniami; (Symbol przyczyny niepełnosprawności oznacza się następująco: R – upośledzenie narządu ruchu; N – choroby neurologiczne;)

• mających trudności z dostępem do punktu szczepień (np. osoby starsze niemające możliwości samodzielnego dojazdu do punktu szczepień).

 

15 stycznia 2021 r. zostanie uruchomiona specjalna infolinia gdzie Mieszkańcy będą mogli zwrócić się z prośbą o transport do punktu szczepień. Aby skorzystać z gminnego transportu należy najpierw zarejestrować się na szczepienie w jeden z poniższych sposobów:

1. Zadzwonić na całodobową i bezpłatną infolinię – tel.: 989
2. Skontaktować się z wybranym punktem szczepień
3. Zarejestrować się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl

 

Więcej informacji udzielamy telefonicznie 511-234-861 w godzinach 8.00-15.00.

Od najbliższego piątku tj 15.01.2021 w godzinach 8.00 – 15.00 będzie funkcjonowała infolinia, która umożliwi rejestrację chętnych do skorzystania ze zorganizowanego transportu.

Miejsce szczepień : CENTRUM MEDYCZNE BARTOSZEK, MICHALCZEWSCY, CELIŃSKI Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Centrum Medyczne” BMC, Wyszogród, Płocka 29, tel. 24 231-10-92.

 

doooooooo

0
0
0
s2sdefault

25 02 2021 stowa

0
0
0
s2sdefault

Serdecznie dziękujemy za udział w tym nietypowym 29 Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy ❤
Graliśmy pod hasłem LARYNGOLOGIA,OTOLARYNGOLOGIA i DIAGNOSTYKA GŁOWY!!!!

W naszym sztabie zbieraliśmy do:

❤ skarbonki stacjonarnej - 2.308zł
❤ eSkarbonki -1.685zł
❤puszki wolontariuszy - 8.827.89zł


JESZCZE RAZ DZIEKUJEMY NASZYM DZIELNYM WOLONTARIUSZOM, DALISCIE Z SIEBIE WSZYSTKO,JESTEŚCIE SUUUPER!!!!

Dziekujemy wszystkim, którzy włączyli się do licytacji i wystawili swoje fanty oraz oczywiście licytującym😍🥰
Wspólnie udało się nam uzbierać
12,820,89

 

 

145660904 5291384090879330 5098179421671071523 o 1

0
0
0
s2sdefault

 

 

14 stycznia 2021r., dzięki pomocy finansowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, otrzymaliśmy 2 kpl. aparatów powietrznych, 2 szt. sygnalizatorów bezruchu z czujnikiem temperatury oraz narzędzie ratownicze Hooligan dla OSP Rębowo.

Jeszcze raz składamy gorące podziękowania za doposażenie naszej jednostki.

 

138514152 2756278891253413 1186328942791915465 n

 

138534677 2756278934586742 420918782130394338 n

0
0
0
s2sdefault
 
Szanowni Mieszkańcy,
 
Gmina i Miasto Wyszogród przekazuje informacje z GDDKiA dotyczącą zakazu zatrzymywania się na drodze technologicznej przy stacji LPG w Wyszogrodzie (wzdłuż DK50). Powierzchnia skrzyżowania wraz z ww drogą w chwili obecnej stanowi teren budowy. Ponadto droga ta jest zapleczem dla pojazdów specjalnych (pługopiaskarek) uczestniczących w usuwaniu skutków zimy na drodze krajowej.
Parkowanie w tym miejscu wszelkich pojazdów jest niedozwolone.
Zwracamy się z prośbą o respektowanie powyższych zasad.
 
skrzyzwysz
0
0
0
s2sdefault

1. Zamów e-wizytę: 

Nie musisz wychodzić z domu, aby załatwić sprawę w ZUS. Możesz spotkać się z pracownikiem ZUS przez internet – podczas e-wizyty. Potrzebujesz tylko:
dostęp do internetu, 
komputer, tablet lub telefon z działającymi kamerką, głośnikiem i mikrofonem. 
 
 
2. Zarezerwuj wizytę w placówce przez PUE ZUS 
Zaloguj się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Następnie w menu bocznym wybierz [Wizyty] > [Rezerwacja wizyty]. Wybierz miejsce spotkania. Wskaż również sprawę, którą chcesz poruszyć. Potem wybierz termin wizyty. 
Ważne! 
Gdy będziesz szedł na umówioną wizytę, weź ze sobą swój login PUE i dokument tożsamości. 
 
3. Zarezerwuj wizytę w placówce przez telefon 
Aby zarezerwować wizytę przez telefon, zadzwoń do najbliższego oddziału ZUS. Numery telefonu do Oddziałów ZUS znajdują się w zakładce Kontakt – zarezerwuj wizytę. 
 
Nr telefonu do Oddziału ZUS w Płocku – 24-262-83-28 
 
Podczas rozmowy podaj swoje dane (imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego) oraz sprawę, którą chcesz omówić z ekspertem ZUS. Wybierzesz również placówkę, w której ma się odbyć wizyta, oraz jej termin. Na podany podczas rezerwacji numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. W naszej placówce wpisz ten numer na ekranie urządzenia do wydawania numerków. 
 
Ważne! Gdy będziesz szedł na umówioną wizytę, weź ze sobą swój dokument tożsamości. Nie będziesz mógł umówić się na wizytę w placówce, jeśli będzie ona zamknięta z powodu epidemii COVID-19.
Źródło informacji: www.zus.pl
 
 
 
 
Plakat e wizyta i rezerwacja 1
0
0
0
s2sdefault

Urząd Gminy i Miasta Wyszogród podaje do publicznej wiadomości komunikat Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej

- Ostrzeżenie meteorologiczne 1 stopnia przed oblodzeniem.

Oblodzenie - ostrzeżenie obowiązuje: od 13.01.2021r. od godz. 18:00 do 14.01.2021r. do godz. 08:00.

oblodzenie 13.01.21

0
0
0
s2sdefault

TERMIN ZŁOBKA

0
0
0
s2sdefault

 

Mechanizm udzielania pomocy w ramach programu „Wspieraj Seniora” na rok 2021 wygląda następująco:

Krok 1.Senior, który zdecyduje się pozostać w domu w związku z utrzymującym się stanem epidemii dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów - pod numer 22 505 11 11.

Krok 2. Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje prośbę o pomoc do właściwego,
ze względu na miejsce zamieszkania seniora, ośrodka pomocy społecznej w danej gminie.

Krok 3. Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się telefonicznie z seniorem, podaje datę i godzinę dokonania zgłoszenia przez seniora oraz weryfikuje zgłoszenie
i ustala zakres usługi wsparcia. Następnie podaje dane osoby, która przyjdzie
do seniora w celu udzielenia pomocy oraz wskazuje datę udzielenia tej pomocy.

Krok 4. Koszty zakupów pokrywa senior.

 

1460x616

0
0
0
s2sdefault

 

 

Zakończono rekrutację do projektu "Żłobek uśmiechnięty" realizowanego przez Fundację Edukacji Przedszkolnej w partnerstwie z Urzędem Gminy i Miasta Wyszogród w ramach regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.

Wszystkie złożone deklaracje zostały rozpatrzone pozytywnie, czyli do projektu zakwalifikowało się 23 dzieci. Ponadto informujemy, że zostało jeszcze 1 wolne miejsce.

Rodzice zostali indywidualnie powiadomieni o przyjęciu dzieci do żłobka.

Więcej informacji wkrótce.

 

 

ŻŁOBEK USMIECHNIĘTY

0
0
0
s2sdefault

 

 

W związku z ogłoszonym stanem alarmowym na rzece Wiśle w dniu 15.02.2021r. na terenie Gminy i Miasta Wyszogród odbyła się wizyta Wojewody Mazowieckiego- Konstantego Radziwiłła, w której uczestniczyli: Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród- Iwona Gortat, Kierownik Delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Płocku- Marlena Mazurska, Starosta Płocki- Mariusz Bieniek, Komendant Miejski PSP w Płocku- Grzegorz Padzik.

Podczas oględzin odbyła się obiektywna ocena istniejącego stanu zagrożenia.

Sytuacja na bieżąco jest kontrolowana i monitorowana przez właściwe służby.

Poniżej link z aktualnym stanem wody na rzece Wiśle: https://hydro.imgw.pl/?fbclid=IwAR0YEFCwqeNto_cwPHBMVqmQnHxS58Cw2Fr61yr-5Xf0dnfrKl8A6FWlRFg#station/hydro/152200030


 

1 WOOJ

 

3 WOOOJ

 



 

 

0
0
0
s2sdefault

S10 i Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej - podsumowanie spotkań z samorządami

 

źródło: GDDKiA

 

Budowa drogi ekspresowej S10 oraz Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej były tematem spotkań z samorządami, które zorganizowaliśmy zdalnie w dniach 25 - 27 stycznia br. Uczestnicy dyskusji mogli zapoznać się m.in. z wynikami Studium korytarzowego (SK), najkorzystniejszym przebiegiem korytarza planowanej trasy oraz dalszymi krokami związanymi z przygotowaniem inwestycji.

  • Droga ekspresowa S10 i Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej to strategiczne dla kraju inwestycje, których potrzebę sygnalizowano już od lat
  • Podczas spotkań informacyjnych z przedstawicielami władz samorządowych przedstawiliśmy najkorzystniejszy przebieg korytarza dla budowy drogi ekspresowej S10 oraz Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu drogi ekspresowej S50 i autostrady A50
  • Korytarze mają ok. 5 km szerokości, a konkretny przebieg wariantu drogi poznamy po opracowaniu STEŚ i uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
  • Obszar analiz lokalizacji drogi ekspresowej S10 i Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej objął ponad 20 tys. km2 i 192 gminy
  • Przy dobrej współpracy wszystkich zainteresowanych stron, pierwsze odcinki drogi ekspresowej S10 mogłyby być gotowe w 2027, a całość w 2030 roku. Pierwszymi fragmentami Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej możemy pojechać na przełomie 2027 i 2028 roku, a cała trasa byłaby dostępna do 2035 roku
  • Rozbudowa autostrady A2 Warszawa - Łódź o dodatkowy pas ruchu w obu kierunkach oraz budowa Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej i drogi ekspresowej S10 ujęte zostały w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wykazu Inwestycji Towarzyszących w zakresie Centralnego Portu Komunikacyjnego, przyjętego 26 stycznia br. 
  • Jakie są różnice między autostradą a drogą ekspresową? Wszelkie wątpliwości wyjaśniamy w naszym materiale na stronie internetowej. Zapraszamy do lektury - tutaj​

Przy dobrej współpracy wszystkich zainteresowanych stron, pierwsze odcinki drogi ekspresowej S10 mogłyby być gotowe w 2027, a całość w 2030 roku. Pierwszymi fragmentami Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej możemy pojechać na przełomie 2027 i 2028 roku, a cała trasa byłaby dostępna do 2035 roku. Obecny etap prac nad inwestycją nie precyzuje dokładnego przebiegu drogi. Określa jedynie korytarze, o szerokości ok. 5 km, w których może zostać zlokalizowana.

Od samego początku jesteśmy nastawieni na współpracę i szukanie porozumienia. Chcemy pokazać etap, na którym się znajdujemy i ustalić plany na przyszłość, tak aby już teraz rozwiać  wątpliwości. Choć w szczegółach możemy się różnić, to na pewno możliwa jest zgoda co do głównego kierunku inwestycji - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Studium korytarzowe jest to wstępny, ale jednocześnie jeden z kluczowych etapów złożonego i skomplikowanego procesu, jakim jest przygotowanie inwestycji. To właśnie dokumentacja przygotowana na etapie SK pozwala podjąć decyzję o prowadzeniu dalszych prac oraz o tym, w którym z rozważanych korytarzy projektanci mają wytyczyć możliwe warianty przebiegu drogi.

GDDKiA 

Strategiczna inwestycja

Droga ekspresowa S10 oraz Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej przewidziane są w strategicznych planach na szczeblu krajowym: Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (która obowiązywała do listopada zeszłego roku) oraz Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. Na potrzebę stworzenia tej trasy wskazuje się już zresztą od wielu lat. Pierwsze analizy dotyczące budowy drogi położonej w korytarzu S10 powstały już w 1979 roku! Prace analityczne nad drogą w korytarzu A50 prowadzono zaś już w latach 90-tych ubiegłego wieku.

Droga ekspresowa S10 w swoim docelowym kształcie połączy Warszawę ze Szczecinem, łącząc liczne trasy szybkiego ruchu (m.in. A1, A6, S3, S5, S6, S11). Wpłynie tym samym na stworzenie nowych możliwości komfortowego dotarcia do południowej granicy Polski i portów w Szczecinie i Świnoujściu (przez autostradę A6 i drogę ekspresową S3), aglomeracji poznańskiej i konurbacji górnośląskiej (przez drogę ekspresową S11). Dzięki inwestycji powstanie również dogodne połączenie z północną, centralną i południowo-zachodnią częścią Polski (przez drogę ekspresową S5) oraz z aglomeracją łódzką i portami morskimi w Gdańsku i Gdyni (przez autostradę A1).

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej poprawi połączenie stolicy z aglomeracją bydgosko-toruńską oraz portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu (przez drogę ekspresową S10), z aglomeracją trójmiejską oraz krakowską (przez drogę ekspresową S7), z północną częścią Polski i Via Balticą (przez drogi ekspresowe S8 i S61), z aglomeracją łódzką i wrocławską oraz południową granicą Polski (przez drogę ekspresową S8), z aglomeracją lubelską oraz południowo-wschodnią granicą Polski (przez drogę ekspresową S17). Dzięki połączeniu z autostradą A2, Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej usprawni dojazd do zachodniej i wschodniej granicy Polski oraz komunikację wewnątrz miasta, przejmując ciężki ruch tranzytowy.

Cztery korytarze

Obszar analiz lokalizacji drogi ekspresowej S10 i Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej objął ponad 20 tys. km2 i 192 gminy: 150 na terenie województwa mazowieckiego i 42 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Brana pod uwagę była minimalna ingerencja w istniejące jednostki osadnicze, minimalizacja kolizji z obszarami chronionymi i cennymi przyrodniczo, wykorzystanie rezerw w planach zagospodarowania przestrzennego poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego, minimalizacja liczby kolizji z istniejącymi obiektami (siecią kolejową, lasami, ciekami, zbiornikami wodnymi i terenami zagrożonymi powodzią, osuwiskami, terenami wojskowymi, lotniskami, obiektami sakralnymi, budynkami oświaty i ośrodków zdrowia, zabytkami), minimalizacja liczby kolizji z planowanymi kluczowymi elementami zagospodarowania przestrzennego oraz zapewnienie parametrów technicznych dla drogi klasy S lub A w przypadku autostrady A50. Warto ponownie podkreślić, że bieżący etap prac nad inwestycją nie precyzuje dokładnego przebiegu przyszłej trasy. Określa jedynie korytarze, o szerokości ok. 5 km, w których droga może zostać zlokalizowana.

GDDKiA Zaproponowane zostały cztery warianty korytarzy dla planowanej trasy. W celu wyznaczenia najkorzystniejszego z nich, inwestycja została podzielona na pięć odcinków decyzyjnych. Dwa pierwsze, stanowiące ciąg drogi ekspresowej S10, zostały omówione podczas pierwszego dnia spotkań z samorządami. Drugiego dnia przedstawiliśmy trzeci i piąty odcinek decyzyjny w ciągu drogi ekspresowej S50, a trzeciego dnia odcinek czwarty w ciągu autostrady A50.

S10 na odcinku autostrada A1 - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (S50)

Efektem Studium korytarzowego było wyznaczenie czterech wariantów korytarza dla drogi ekspresowej S10 na odcinku autostrada A1 - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (S50).

Wariant korytarza 1 (czerwony)

  • Długość: 119 km
  • Szacowana liczba węzłów: 9
  • Początek korytarza na autostradzie A1 w nowym węźle na obwodnicy Torunia (bez nowego mostu na Wiśle), koniec na planowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu S50 w węźle Nacpolsk
  • Powiaty objęte inwestycją: Toruń, toruński, lipnowski, sierpecki, płocki, płoński
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 5,8 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 48,6 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 37 116 poj./dobę przy 18,7 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 2 (niebieski)

  • Długość: 128 km
  • Szacowana liczba węzłów: 11
  • Początek korytarza na autostradzie A1 w istniejącym węźle Lubicz (bez nowego mostu na Wiśle), koniec na planowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu S50 w węźle Kobylniki
  • Powiaty objęte inwestycją: Toruń, toruński, lipnowski, sierpecki, płocki, Płock, płoński
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 6,1 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 47,6 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 34 055 poj./dobę przy 20,2 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 3 (zielony)

  • Długość: 100 km
  • Szacowana liczba węzłów: 8
  • Początek korytarza na autostradzie A1 w istniejącym węźle Włocławek Północ (konieczny nowy most na Wiśle), koniec na planowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu S50 w węźle Nacpolsk
  • Powiaty objęte inwestycją: włocławski, Włocławek, lipnowski, płocki, sierpecki, płoński
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 4,7 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 47,3 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 34 213 poj./dobę przy 18,8 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 4 (fioletowy)

  • Długość: 112 km
  • Szacowana liczba węzłów: 8
  • Początek korytarza na autostradzie A1 w nowym węźle na obwodnicy w sąsiedztwie
    m. Waganiec (konieczny nowy most na Wiśle), koniec na planowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu S50 w węźle Nacpolsk.
  • Powiaty objęte inwestycją: aleksandrowski, lipnowski, włocławski, płocki, Płock, sierpecki, płoński
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 5,4 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 47,8 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 33 397 poj./dobę przy 21,8 proc. poj. ciężkich

Rozwiązanie najkorzystniejsze

GDDKiA Przeprowadzona analiza ekonomiczna wykazała, że wszystkie przedstawione warianty są opłacalne ekonomicznie (skrócenie czasu podróży, mniejsze koszty wypadków, redukcja hałasu). Pozytywne były także wyniki oceny z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Analiza wielokryterialna wskazała korytarz, który wypadł najkorzystniej pod względem czterech grup kryteriów: środowiskowych i społecznych (zestaw cech obejmujących dane dotyczące środowiska przyrodniczego i społecznego), technicznych (zestaw cech ruchowych, inżynierskich i planistycznych), ekonomicznych (zestaw cech obejmujących nakłady inwestycyjne, wskaźniki ekonomiczne) oraz sieciowych (zestaw cech definiujących sieć dróg oraz jej wpływ na otoczenie), na które składało się 19 kryteriów cząstkowych.

Najkorzystniejszy wariant ma długość 100 km, a jego szacowany koszt to 4,7 mld zł. Szacowana liczba węzłów drogowych to 8.

Prezentacja

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej S50, na odcinku autostrada A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Wyszogród - Serock - A2 (Mińsk Mazowiecki)

Efektem Studium korytarzowego było wyznaczenie czterech wariantów korytarza dla północnej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu drogi ekspresowej S50, na odcinku autostrada A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Wyszogród - Serock do włączenia do A2 (Mińsk Mazowiecki).

Wariant korytarza 1 (czerwony)

  • Długość: 163 km
  • Szacowana liczba węzłów: 16
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Wiskitki, z mostami na Wiśle i Narwi, połączenie
    z S10 w węźle Nacpolsk, przejście między Tłuszczem a Wołominem, koniec na autostradzie A2 w węźle Dębe Wielkie.
  • Powiaty objęte inwestycją: wołomiński, legionowski, pułtuski, miński, nowodworski, sochaczewski, płoński, płocki, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 10,9 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 66,6 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 44 417 poj./dobę przy 9,9 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 2 (niebieski)

  • Długość: 177 km
  • Szacowana liczba węzłów: 16
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Wiskitki, z mostami na Wiśle, Narwi i Bugu, połączenie z S10 w węźle Kobylniki, odejście w kierunku Wyszkowa, koniec na autostradzie A2 w węźle Mińsk Mazowiecki.
  • Powiaty objęte inwestycją: wyszkowski, wołomiński, legionowski, pułtuski, miński, płoński, płocki, nowodworski, sochaczewski, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 11,9 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 67,1 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 39 509 poj./dobę przy 8,9 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 3 (zielony)

  • Długość: 165 km
  • Szacowana liczba węzłów: 15
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Wiskitki, z mostami na Wiśle i Narwi, połączenie z S10 w węźle Nacpolsk, obejście Sochaczewa od wschodu, przejście między Tłuszczem a Wołominem, koniec na autostradzie A2 w węźle Dębe Wielkie.
  • Powiaty objęte inwestycją: wołomiński, legionowski, pułtuski, miński, płoński, płocki, nowodworski, warszawski zachodni, sochaczewski, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 10,9 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 65,7 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 40 413 poj./dobę przy 9,6 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 4 (fioletowy)

  • Długość: 180 km
  • Szacowana liczba węzłów: 16
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Wiskitki, z mostami na Wiśle, Narwi i Bugu, połączenie z S10 w węźle Nacpolsk, odejście w kierunku Wyszkowa, koniec na autostradzie A2 w węźle Mińsk Mazowiecki.
  • Powiaty objęte inwestycją: wyszkowski, wołomiński, legionowski, pułtuski, miński, płoński, płocki, nowodworski, sochaczewski, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 12,2 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 67,5 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 37 913 poj./dobę przy 8,3 proc. poj. ciężkich

Rozwiązanie najkorzystniejsze

GDDKiA Przeprowadzona analiza ekonomiczna wykazała, że wszystkie przedstawione warianty są opłacalne ekonomicznie (skrócenie czasu podróży, mniejsze koszty wypadków, redukcja hałasu). Pozytywne były także wyniki oceny z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Analiza wielokryterialna wskazała korytarz, który wypadł najkorzystniej pod względem czterech grup kryteriów: środowiskowych i społecznych (zestaw cech obejmujących dane dotyczące środowiska przyrodniczego i społecznego), technicznych (zestaw cech ruchowych, inżynierskich i planistycznych), ekonomicznych (zestaw cech obejmujących nakłady inwestycyjne, wskaźniki ekonomiczne) oraz sieciowych (zestaw cech definiujących sieć dróg oraz jej wpływ na otoczenie), na które składało się 19 kryteriów cząstkowych.

Najkorzystniejszy wariant ma długość 165 km i ok. 15 węzłów, a jego szacowany koszt to 10,9 mld zł.

Prezentacja

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej A50, na odcinku autostrada A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Góra Kalwaria - A2 (Mińsk Mazowiecki)

Efektem  Studium korytarzowego było wyznaczenie czterech wariantów korytarza dla południowej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu autostrady A50 na odcinku A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Góra Kalwaria - A2 (Mińsk Mazowiecki).

Wariant korytarza 1 (czerwony)

  • Długość: 98 km
  • Szacowana liczba węzłów: 10
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Dębe Wielkie, z nowym mostem na Wiśle, na fragmencie w sąsiedztwie linii kolejowej nr 12, przejście na północ od Kołbieli, Góry Kalwarii i Grójca, koniec na autostradzie A2 w węźle Wiskitki.
  • Powiaty objęte inwestycją: grójecki, grodziski, miński, piaseczyński, otwocki, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 7,5 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 76,4 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 58 634 poj./dobę przy 9,3 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 2 (niebieski)

  • Długość: 107 km
  • Szacowana liczba węzłów: 11
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Mińsk Mazowiecki, z nowym mostem na Wiśle, na fragmencie w sąsiedztwie linii kolejowej nr 12, przejście na południe od Kołbieli i dalej pomiędzy Grójcem i Tarczynem, koniec na autostradzie A2 w węźle Wiskitki.
  • Powiaty objęte inwestycją: grójecki, grodziski, miński, piaseczyński, otwocki, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 8,0 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 75,2 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 52 424 poj./dobę przy 9,9 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 3 (zielony)

  • Długość: 97 km
  • Szacowana liczba węzłów: 9
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Dębe Wielkie, z nowym mostem na Wiśle, przejście na północ od Kołbieli, Góry Kalwarii i Tarczyna, koniec na autostradzie A2 w węźle Wiskitki.
  • Powiaty objęte inwestycją: grodziski, miński, piaseczyński, pruszkowski, otwocki, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 7,3 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 75,2 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 55 221 poj./dobę przy 9,1 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 4 (fioletowy)

  • Długość: 106 km
  • Szacowana liczba węzłów: 10
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Mińsk Mazowiecki, z nowym mostem na Wiśle, przejście na południe od Kołbieli i północ Góry Kalwarii oraz Tarczyna, koniec na autostradzie A2 w węźle Wiskitki.
  • Powiaty objęte inwestycją: grodziski, miński, piaseczyński, pruszkowski, otwocki, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 7,8 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 74,0 mln zł/km (obejmuje również koszty okołokontraktowe, takie jak np. wykup gruntów pod inwestycję)
  • Prognoza ruchu: średnio 50 710 poj./dobę przy 9,6 proc. poj. Ciężkich

Rozwiązanie najkorzystniejsze

GDDKiA Przeprowadzona analiza ekonomiczna wykazała, że wszystkie przedstawione warianty są opłacalne ekonomicznie (skrócenie czasu podróży, mniejsze koszty wypadków, redukcja hałasu). Pozytywne były także wyniki oceny z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Analiza wielokryterialna wskazała korytarz, który wypadł najkorzystniej pod względem czterech grup kryteriów: środowiskowych i społecznych (zestaw cech obejmujących dane dotyczące środowiska przyrodniczego i społecznego), technicznych (zestaw cech ruchowych, inżynierskich i planistycznych), ekonomicznych (zestaw cech obejmujących nakłady inwestycyjne, wskaźniki ekonomiczne) oraz sieciowych (zestaw cech definiujących sieć dróg oraz jej wpływ na otoczenie), na które składało się 19 kryteriów cząstkowych.

Najkorzystniejszy wariant ma długość 98 km i ok. 10 węzłów, a jego szacowany koszt wynosi 7,5 mld zł.

Prezentacja

Najkorzystniejszy korytarz

GDDKiA GDDKiA Ocena inwestycji w podziale na odcinki decyzyjne pozwala stworzyć optymalną kombinację najkorzystniejszych wariantów, przedstawionych w analizie wielokryterialnej. Dla pierwszego i piątego odcinka decyzyjnego za najkorzystniejszy uznany został korytarz zielony (wariant 3), a dla pozostałych odcinków decyzyjnych – korytarz czerwony (wariant 1).

W efekcie optymalny korytarz dla S10 ma długość 100 km, ok. 8 węzłów, a koszt całościowy wynosi 4,7 mld zł. Dla S50 długość optymalnego korytarza to 165 km, w którym zaplanowano ok. 15 węzłów. Szacowany koszt to 10,9 mld PLN. W przypadku A50 długość korytarza to 98 km z ok. 10 węzłami, a szacowany koszt to 7,5 mld PLN. Łącznie najkorzystniejszy korytarz całej planowanej inwestycji (S10, S50 i A50) ma długość 363 km. Zaplanowano w sumie ok. 33 węzły, a szacunkowy koszt realizacji to ponad 23 mld zł.

W związku z tym, że Studium korytarzowe potwierdziło zasadność realizacji inwestycji, w kolejnym kroku nastąpi uszczegółowienie rozwiązań w postaci Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ). Studium wskaże m.in. precyzyjną lokalizację nieruchomości objętych inwestycją i jej oddziaływaniem.

Obecnie staramy się o pozyskanie finansowania na przeprowadzenie prac przygotowawczych. Po pozyskaniu finansowania, planujemy ogłosić postępowanie na wykonanie STEŚ. Zakładamy, że przetarg ogłosimy do końca 2021 r.

Nowe drogi wesprą obsługę Centralnego Portu Komunikacyjnego

Rada Ministrów przyjęła 26 stycznia 2021 r. rozporządzenie w sprawie wykazu Inwestycji Towarzyszących w zakresie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), przedłożone przez Pełnomocnika Rządu ds. CPK. W zakresie sieci dróg krajowych ujęta została tam rozbudowa autostrady A2 na odcinku Łódź - Warszawa o dodatkowy pas ruchu w obu kierunkach, budowa Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (drogi A50 i S50), a także drogi ekspresowej S10 na odcinku Toruń - Płock - Naruszewo (węzeł z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej).

Inwestycje nie tylko poprawią czas przejazdu i komfort jazdy kierowców, ale także wpłyną na rozwój gospodarczy objętych nimi regionów oraz pozwolą na efektywną obsługę komunikacyjną Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Autostrada i droga ekspresowa. Wyjaśniamy różnice

Dla większości kierowców autostrada nie różni się od drogi ekspresowej. Obie drogi mają po dwie jezdnie, co najmniej dwa pasy ruchu, można na nie wjechać poprzez węzły, a różnią się kolorem drogowskazów. Użytkownicy pojazdów osobowych i dostawczych o masie do 3,5 tony podkreślą możliwość rozwinięcia wyższej prędkości maksymalnej na autostradzie oraz brak opłat na ekspresówkach. Różnic jest jednak więcej m.in. lokalizacja węzłów. Na autostradach rozlokowane są w odstępach nie mniejszych niż 15 km. Jedynie w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta lub zespołu miast odstęp między węzłami może być nie mniejszy niż 5 km. Z kolei odstępy między węzłami na drogach ekspresowych lub skrzyżowaniami poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 5 km, a w terenie zabudowy w granicach lub sąsiedztwie dużego oraz średniego miasta - nie mniejsze niż 3 km. Tak jak w przypadku autostrad dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy między węzłami lub skrzyżowaniami nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 1,5 km. Tutaj rozwiewamy wszelkie wątpliwości.

0
0
0
s2sdefault

Urząd Gminy i Miasta Wyszogród podaje do publicznej wiadomości komunikat REMONDIS Aqua Wyszogród Sp. z o.o.:

W dniu 09.01.2021 (sobota )  z uwagi na awarię  na głównej linii wodociągu w godzinach  8.000-12.00 wystąpią problemy z dostawą wody w Wyszogrodzie na ulicach: Rębowska, Niepodległosci ( od budynku Przedszkola do Kościoła)  Rynek, Klasztorna, Kościuszki, Ogrodowa, Przechodnia, Płocka, Okólna, Wspólna, Pokoju, Mickiewicza.

Za utrudnienia przepraszamy

REMONDIS Aqua Wyszogród

FB IMG 15445119237176239 780x405

0
0
0
s2sdefault

 

 

Na zlecenie UGiM Wyszogród 6 lutego br. zakończono prace na stadionie Miejsko-Gminnym LKS STEGNY w Wyszogrodzie dotyczące modernizacji oświetlenia. Zakres robót obejmował wykonanie:

-kompleksowej wymiany wewnętrznej sieci elektroenergetycznej na słupach wraz z zabezpieczeniami prądowymi,

- demontaż starych sodowych opraw oświetleniowych oraz montaż nowych LED w ilości 13 sztuk,

- wykonanie automatyki sterującej oświetleniem(możliwość sterowania ręcznego lub za pomocą ustawień zegara astronomicznego poprzez aplikację mobilną).

Wykonawcą robót była firma Konsultacje Energetyczne z Płocka.

 

Stardion 1

 

 

Stadion 2

0
0
0
s2sdefault

stowarzyszenie pomóżmy potrzebującym wydawanie zywnosci

0
0
0
s2sdefault

Urząd Gminy i Miasta Wyszogród podaje do publicznej wiadomości komunikat Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Płocku dot. obowiązków właścicieli i zarzadców budynków w okresie zimowym.

S30C 0i21010815040

0
0
0
s2sdefault
 
Numer alarmowy „112” jest jednolitym ogólnoeuropejskim numerem alarmowym zarówno dla telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych, który służy do powiadamiania w sytuacjach zagrożenia zdrowia, życia lub mienia. Wybranie numeru 112 nie wymaga odblokowania klawiatury telefonu komórkowego. Ponadto numer 112 można wybrać w telefonie bez karty SIM. Kierowanie połączeń na numer alarmowy „112” jest bezpłatne.
Zgłoszenia kierowane na numer „112” są przyjmowane przez operatorów centrów powiadamiania ratunkowego. Ze względu na przyzwyczajenie, komfort obywateli i specyfikę niektórych wezwań alarmowych zachowane w Polsce zostały numery alarmowe:
997 - Policja,
998 - Straż Pożarna,
999 - Pogotowie Ratunkowe.
 
 
KIEDY DZWONIĆ NA "112"?
Numer „112” służy wyłącznie do powiadamiania w nagłych sytuacjach zagrożenia zdrowia, życia lub mienia, np.:
pożary;
wypadki drogowe;
kradzieże;
włamania;
w przypadku użycia przemocy;
nagłe omdlenia i utrata świadomości;
poważne uszkodzenie ciała i silne krwawienie;
przypadki porażenia prądem;
rozpoznania osoby poszukiwanej przez Policję;
inna nagła sytuacja zagrażająca zdrowiu, życiu lub bezpieczeństwu i porządkowi publicznemu.
Osoba dzwoniąca na numer alarmowy „112” bez potrzeby i uzasadnienia, blokuje linię telefoniczną komuś, kto właśnie w tej chwili może potrzebować natychmiastowej pomocy, a nie może połączyć się z operatorem w CPR. Takie zachowanie zagrożone jest karą aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
 
1460x616 1
0
0
0
s2sdefault

Nowe terminy składania wniosków o świadczenie wychowawcze w 2021 r.

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszogrodzie informuje, że prawo do świadczenia wychowawczego (500+) na nowy okres zasiłkowy 2021/2022 będzie ustalane na czas od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r.

Do 31 maja 2021 r. wypłata 500+ będzie się odbywać na podstawie wydanych już informacji.



Aby uzyskać prawo do świadczenia wychowawczego od 1 czerwca 2021 r., wnioski będzie można składać już od 1 lutego 2021 rdrogą elektroniczną czyli przez Internet za pośrednictwem portalu Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl, przez bankowość elektroniczną lub przez portal PUE ZUS, a od 1 kwietnia 2021 r. także drogą tradycyjną (papierową) (ul. Rębowska 42, 09-450 Wyszogród) lub za pośrednictwem poczty.


Wypłata na podstawie nowych wniosków:

  • Wnioski złożone w kwietniu - wypłata do 30 czerwca 2021 r.
  • Wnioski złożone w maju - wypłata do 31 lipca 2021 r.
  • Wnioski złożone w czerwcu - wypłata do 31 sierpnia 2021 r.
  • Wnioski złożone w lipcu - wypłata do 30 września 2021 r.
  • Wnioski złożone w sierpniu - wypłata do 31 października 2021 r.


W razie pytań prosimy o kontakt pod numerem telefonu 24 23 11 393

 

 

500 plus e1611147309970 1

0
0
0
s2sdefault

Urząd Gminy i Miasta Wyszogród podaje do publicznej wiadomości komunikat Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej

- Ostrzeżenie meteorologiczne 1 stopnia przed oblodzeniem.

Oblodzenie - ostrzeżenie obowiązuje: od 08.01.2021r. od godz. 18:00 do 09.01.2021r. do godz. 09:00.

oblodzenia 08.01

0
0
0
s2sdefault

fit cake tlusty czwartek horeca

Pączki, faworki, obwarzanki i inne słodkości – Tłusty Czwartek to dzień, w którym można się nimi delektować do woli. Zwyczaj Tłustego Czwartku zrodził się na krajowych dworach już w XVII wieku. Na polskiej wsi pojawił się o wiele później – na przełomie XIX i XX wieku. Dziś w tym dniu Polacy zjadają około 100 milionów pączków.

Życzymy smacznego J

 

 

0
0
0
s2sdefault

AAAAAAA1

 

Dnia 29.01.2021 r., na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1775, z późn.zm.) – zwanym dalej NSP 2021

Pani Iwona Gortat – Gminny Komisarz Spisowy w Wyszogrodzie ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych, związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021.

NSP 2021 będzie przeprowadzony w terminie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.

Obecnie procedowana jest zmiana ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. poz. 1775 oraz z 2020 r. poz. 1486) wydłużająca czas trwania spisu
do 30 września 2021 r. (i– co za tym idzie – okres pracy rachmistrzów spisowych do 30 września 2021 r.).

Termin składania ofert: 01.02.2021r. – 16.02.2021r.

WAŻNE: zgodnie z Decyzją Dyrektora Centralnego Biura Spisowego, podjętą w porozumieniu z Generalnym Komisarzem Spisowym, termin naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych do NSP 2021 na terenie całego kraju zostaje przedłużony do 16 lutego 2021 r.  

Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:

  1. mieć ukończone 18 lat,
  2. cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
  3. posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
  4. posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
  5. nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Informacje ogólne:

  1. Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród. Kandydat na rachmistrza spisowego, którego dane zostaną zarejestrowane w systemie SER, otrzyma login do aplikacji e-learning, a na wskazany w ofercie adres e-mail zostanie wysłane hasło umożliwiające dostęp do tej aplikacji.
  2. Na podany w ofercie adres e-mail będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.
  3. Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza spisowego, przeprowadzany po szkoleniu, będzie realizowany za pomocą aplikacji e-learning. Kandydat podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługuje się własnym urządzeniem z dostępem do Internetu (rekomendujemy laptop, komputer, tablet). Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.
  4. Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim zostanie napisany test,w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium). Na liście będą zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.
  5. Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem urzędu statystycznego – jako zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego. Pozostali kandydaci, których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą zasób rezerwowy.
  6. Kandydat ma prawo wglądu do swojego testu i uzyskanego wyniku – niezwłocznie po ogłoszeniu wyników egzaminu testowego oraz żądania sprawdzenia przez WBS poprawności tego wyniku.
  7. Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany jest do przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora, które powinno spełniać określone wymagania:
    1. jednolite tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,
    2. format pliku – JPG,
    3. rozmiar rzeczywisty zdjęcia – 23x30mm, co odpowiada:
  • przy rozdzielczości 300 dpi, rozmiarowi 272x354 pixeli,
  • przy rozdzielczości 600 dpi, rozmiarowi 543x709 pixeli.

Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:

  1. przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych, w zależności od aktualnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19, z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu (interaktywną aplikację formularzową), które zostanie mu przekazane na podstawie protokołu przekazania stanowiącego załącznik do umowy zlecenia;
  2. zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej;
  3. przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie z powodu rezygnacji, zachorowań itp.lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.

Do złożenia oferty przez kandydata na rachmistrza spisowego można skorzystać z formularza „Formularz – oferta kandydata na rachmistrza spisowego do narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r. (druk do pobrania), zawierającego:

  1. dane osobowe i kontaktów:
    1. imię (imiona) i nazwisko,
    2. datęurodzenia,
    3. adres zamieszkania,
    4. numer telefonu,
    5. adres e-mail,
      1. nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe,
      2. posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia,
      3. znajomości języka polskiego w mowie i piśmie,
      4. świadomości odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Składanie ofert:

  1. Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie urzędu gminy lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej (na skrzynkę e-mailową urzędu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich). O dacie wpływu dokumentów decyduje:
    1. w przypadku osobistego złożenia dokumentów w urzędzie lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu;
    2. w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail);
    3. w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym);
    4. w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.
    2. Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

          3. Więcej informacji na temat spisu można znaleźć na stronie internetowej urzędu gminy

Gminny Komisarz Spisowy

Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród

/-/ Iwona Gortat

 

 

Oferta kandydata na rachmistrza: POBIERZ

                  

 

0
0
0
s2sdefault
 
Z okazji ferii zimowych, życzymy Wam, drodzy Uczniowie, bezpiecznego i radosnego wypoczynku.
Odpoczywajcie, cieszcie się swobodą i rozwijajcie swoje zainteresowania.
Jednak prosimy, by nigdy nie opuszczał Was zdrowy rozsądek i abyście w czasie ferii dbali o bezpieczeństwo.
 
ferie2021111
0
0
0
s2sdefault

 

 

W dniu dzisiejszym odbędzie się wywożenie śniegu z ulicy Rębowskiej, Niepodległości oraz Płockiej w Wyszogrodzie.

Prosimy o zachowanie ostrożności.

 

 

wyw snnn

0
0
0
s2sdefault

Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w 2021 roku

Zwrot podatku akcyzowego przysługuje producentowi rolnemu, który jest posiadaczem gospodarstwa rolnego. Przez producenta rolnego uważa się osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, będącą posiadaczem gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym. Składający wniosek o zwrot podatku akcyzowego wykorzystywanego do produkcji rolnej musi m.in. być posiadaczem gospodarstwa rolnego w momencie składania wniosku.


   Limity, obowiązujące w 2021 roku, stanowić będą sumę:

a) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku za 1 litr oleju napędowego, liczby 100 oraz powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu producenta rolnego,

b) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku za 1 litr oleju napędowego, liczby 30 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych bydła będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku.

Średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła, ustalana będzie jako iloraz sumy dużych jednostek przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta rolnego w ostatnim dniu każdego miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, ustalonych z uwzględnieniem wartości współczynników przeliczeniowych sztuk bydła na duże jednostki przeliczeniowe i liczby 12.

W celu uzyskania danych o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła producent rolny (który zajmuje się hodowlą bydła) musi złożyć w biurze powiatowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwym dla siedziby stada Wniosek o wydanie informacji o średniej rocznej liczbie DJP bydła w gospodarstwie.
Aby uzyskać zwrot podatku akcyzowego w I turze należy:
1. Złożyć w terminie od 1 lutego 2021r. do 01 marca 2021r. do Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród wniosek o zwrot podatku akcyzowego wg załączonego wzoru (wzór wniosku określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 grudnia 2018r.).
2. Do wniosku należy dołączyć faktury VAT za zakupiony olej napędowy w okresie 6 miesięcy przed terminem złożenia wniosku tj. w okresie od 1 sierpnia 2020r. do 31 stycznia 2021r. Faktury VAT muszą być wystawione na osobę będącą płatnikiem podatku rolnego (wnioskodawcę).
3. Do wniosku należy dołączyć informację z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o wartości wskaźnika dużych jednostek przeliczeniowych bydła za 2020r. (informację składają tylko ci producenci rolni, którzy zajmują się hodowlą bydła na terenie Gminy i Miasta Wyszogród)

Dopłata do jednego litra paliwa na rok 2021 wynosi 1,00 złotych.

Wypłata zwrotu podatku nastąpi w miesiącu kwietniu 2021r.

- gotówką w kasie tut. Urzędu,

- lub przelewem na rachunek bankowy wnioskodawcy .
Wniosek wraz z dokumentami należy złożyć do Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród, ul. Rębowska 37, pokój nr 1 w godzinach urzędowania bądź przesłać pocztą.

Druk do pobrania na stronie: http://ugimwyszogrod.bip.org.pl/ w zakładce-podatki i opłaty

WAŻNA INFORMACJA DOT. PRZYJMOWANIA WNIOSKÓW O ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO

W związku z trwającą epidemią COVID-19 ulega zmianie proces przyjmowania wniosków tj.

1) Należy dostarczyć do Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród już wypełniony kompletny wniosek wraz z oświadczeniem (do pobrania ze strony: http://ugimwyszogrod.bip.org.pl/ w zakładce - podatki i opłaty lub istnieje możliwość pobrania niezbędnych formularzy przy głównym wejściu do budynku).

2) Wypełniony wniosek wraz z oryginałami faktur VAT przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta Wyszogród, ul. Rębowska 37, 09-450 Wyszogród (z dopiskiem zwrot podatku akcyzowego) lub dostarczyć osobiście do skrzynki podawczej przy głównym wejściu do budynku Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród w kopercie /teczce/ koszulce.

3) Faktury VAT powinny być ponumerowane i wpisane kolejno na załączniku do wniosku o zwrot podatku akcyzowego wraz z ogólną sumą litrów z wszystkich faktur.

4) Do każdego wniosku należy dołączyć dane kontaktowe wnioskodawcy (numer telefonu) celem ułatwienia kontaktu podczas weryfikacji wniosku i pozostałej dokumentacji.

5) W przypadku potrzeby uzupełnienia wniosku lub stwierdzenia ewentualnych braków pracownik będzie kontaktował się z wnioskodawcą drogą telefoniczną.

6) W miarę możliwości prosimy o wpisywanie numeru rachunku bankowego.

7) Informacje o powierzchni użytków rolnych lub wielkości wykorzystanego limitu przed wypełnieniem wniosku tylko i wyłącznie drogą telefoniczną (poniżej nr telefonu).

8) Prosimy o zachowanie ostrożności podczas procesu składania wniosków i unikanie oczekiwania w kolejce. Przypominamy o obowiązku zakładania maseczek oraz o zachowanie dystansu społecznego.

Informacje pod numerami telefonu 

24 267 26 14 lub 24 267 26 13

 

Załączniki:

1. WNIOSEK

2. OŚWIADCZENIE

3. Zestawienie faktur załączonych do wniosku o zwrot podatku akcyzowego

4. Oświadczenie o wydzierżawieniu

 

30ebbb09d4abb141af525946b5d31719

 

 

0
0
0
s2sdefault

życzenia noworoczne 2021 wyszogrod Kopia

0
0
0
s2sdefault
Data: 17-02-2021
  Szanowni Mieszkańcy,   Gmina i Miasto Wyszogród przekazuje informacje z GDDKiA dotyczącą zakazu zatrzymywania się na drodze technologicznej przy stacji LPG w Wyszogrodzie (wzdłuż...
Data: 16-02-2021
    W związku z ogłoszonym stanem alarmowym na rzece Wiśle w dniu 15.02.2021r. na terenie Gminy i Miasta Wyszogród odbyła się wizyta Wojewody Mazowieckiego- Konstantego Radziwiłła,...
Data: 12-02-2021
    Na zlecenie UGiM Wyszogród 6 lutego br. zakończono prace na stadionie Miejsko-Gminnym LKS STEGNY w Wyszogrodzie dotyczące modernizacji oświetlenia. Zakres robót obejmował wykonan...
Data: 11-02-2021
  Numer alarmowy „112” jest jednolitym ogólnoeuropejskim numerem alarmowym zarówno dla telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych, który służy do powiadamiania w sytuacjach zagr...
Data: 11-02-2021
Pączki, faworki, obwarzanki i inne słodkości – Tłusty Czwartek to dzień, w którym można się nimi delektować do woli. Zwyczaj Tłustego Czwartku zrodził się na krajowych dworach już w X...
Data: 10-02-2021
    W dniu dzisiejszym odbędzie się wywożenie śniegu z ulicy Rębowskiej, Niepodległości oraz Płockiej w Wyszogrodzie. Prosimy o zachowanie ostrożności.     ...
Data: 09-02-2021
Urząd Gminy i Miasta Wyszogród podaje do publicznej wiadomości komunikat Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Ostrzeżenie meteorologiczne 1 stopnia - silny mróz. Silny mróz - ostrzeże...
Data: 05-02-2021
  Przedłużenie Konkursu na plakat, opowiadanie, spot o tematyce profilaktyki uzależnień Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród oraz Miejsko Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholow...
Data: 05-02-2021
Serdecznie dziękujemy za udział w tym nietypowym 29 Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Graliśmy pod hasłem LARYNGOLOGIA,OTOLARYNGOLOGIA i DIAGNOSTYKA GŁOWY!!!!W naszym sztabie zb...
Data: 02-02-2021
1. Zamów e-wizytę:  Nie musisz wychodzić z domu, aby załatwić sprawę w ZUS. Możesz spotkać się z pracownikiem ZUS przez internet – podczas e-wizyty. Potrzebujesz tylko: dostęp do in...
Data: 29-01-2021
  Mechanizm udzielania pomocy w ramach programu „Wspieraj Seniora” na rok 2021 wygląda następująco: Krok 1.Senior, który zdecyduje się pozostać w domu w związku z utrzymującym si...
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2017 Wyszogród.pl
Projekt i wykonanie: HEDEA

Ta strona wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w pamięci Twojego urządzenia.