ERASMUS PLUS - podsumowanie projektu - Urząd Gminy i Miasta Wyszogród

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Jesteś tutaj:

1 października 2019 roku Szkoła Podstawowa im. K. K. Baczyńskiego w Wyszogrodzie przystąpiła do realizacji dwuletniego projektu w ramach programu Erasmus + Edukacja szkolna, akcja KA2. Jako beneficjenci wyżej wymienionego programu otrzymano środki w wysokości 39036,00 Euro na realizację projektu wymiany szkół w latach 2019-2021. Ze względu na pandemię wirusa COVID – 19, opiekunowie projektu postanowili zwrócić się z prośbą do Narodowej Agencji programu Erasmus + o wydłużenie czasu trwania projektu. Wniosek uzyskał pozytywną akceptację ze strony Agencji, wskutek czego, projekt został przedłużony o 12 miesięcy do 30 września 2022r.  

Koordynator projektu wraz ze szkołami partnerskimi z Chorwacji i Włoch zaplanowali na ten czas wyjazdy zarówno kadry nauczycielskiej, jak i uczniów do szkół partnerskich. Dzięki temu, że czas na realizację zadań został wydłużony, można było urzeczywistnić wszystkie plany i odbyć podróże do krajów, z którymi podjęto współpracę.      

Projekt „Innowacyjne metody nauczania języków obcych z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej” zakładał niwelowanie różnic i rozbieżności w nauczaniu uczniów szkoły podstawowej, naukę i wymianę doświadczeń, poznanie szerokiego wachlarza metod aktywizujących stosowanych w pracy z uczniami, naukę i rozwój kadry pedagogicznej oraz podniesienie świadomości europejskiej i wzmocnienie więzi europejskich. Dzięki udziałowi w tym niesamowitym przedsięwzięciu, wszystkie zamierzone cele zostały zrealizowane w 100%, a szkoła zyskała dzięki temu wiele materiałów dydaktycznych, do wykorzystania na lekcjach, ale co najcenniejsze, nowe doświadczenia, które pozwolą na urozmaicenie i metod i form pracy.

Podczas trwania projektu uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Wyszogrodzie wraz z nauczycielami/opiekunami projektu wzięli udział w mobilnościach do Włoch i Chorwacji. Spotkania z kadrą nauczycielską oraz uczniami krajów partnerskich były dla wszystkich niezwykłym doświadczeniem. Wyjazdy te, to przede wszystkim wspaniała okazja do poszerzania kompetencji językowych uczniów, ale również niezwykła sposobność do zapoznania się z historią, kulturą, tradycjami, obyczajami oraz atrakcjami turystycznymi Włoch i Chorwacji. Podczas obserwacji zajęć lekcyjnych prowadzonych przez włoskich i chorwackich nauczycieli w języku angielskim można było zaobserwować, w jaki sposób zagraniczni uczniowie zdobywają i poszerzają swoje umiejętności językowe i informatyczne. W trakcie lekcji delegacje zapoznały się z nowymi, ciekawymi metodami nauczania języka angielskiego, a także mogli porównać sposoby oceniania uczniów oraz poznać włoski i chorwacki system edukacji, porównać treści podstawy programowej realizowane w naszych krajach partnerskich. Ze wszystkich podróży uczestnicy wracali pełni nowych doświadczeń, pomysłów, idei, które wdrażano na lekcjach oraz zajęciach dodatkowych w kraju ojczystym. Udział we wszystkich wyjazdach był niesamowitą przygodą, która zapadła w pamięci na zawsze, a umiejętności i wiedza, które zdobyto podczas wizyt, są początkiem do rozwoju kompetencji językowych i informatycznych.

Jednak najwięcej serca włożyli uczestnicy projektu Erasmus + w działania, które podejmowali na terenie swojej szkoły, podczas których uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w szeregu konkursów organizowanych przez opiekunów projektu: p. A. Nowak, p. S. Szmulewicz oraz p. A. Dutkowskiego tj.: nagrywanie filmów, pisanie wierszy w języku angielskim czy własnoręczne wykonanie ozdób świątecznych. Dzięki zakupionemu nowoczesnemu sprzętowi, każdy z nagrodzonych mógł otrzymać spersonalizowane niespodzianki: kubki, koszulki, podkładki pod mysz komputerową i wiele innych. Oprócz tego w Szkole Podstawowej w Wyszogrodzie cyklicznie odbywały się Dni Erasmusa, podczas których uczniowie między innymi przygotowywali dania kuchni włoskiej, chorwackiej oraz polskiej, wzięli udział w grze terenowej, Biegu Erasmusa, nagrywali filmiki w języku angielskim dla koleżanek i kolegów ze szkół partnerskich. Ważnym elementem realizacji projektu był udział w kursie językowym, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Nauka języka angielskiego przez zabawę oraz żywy kontakt z językiem dał niezwykłe efekty, a zdobyta wiedza dała odwagę w kontaktach z partnerami.

W dniach 30 maja – 4 czerwca 2022 r. polska szkoła miała przyjemność gościć kadrę pedagogiczną oraz uczniów państw partnerskich w Wyszogrodzie. Jako gospodarze dołożyli wszelkich starań, aby ta wizyta była niezapomniana, a goście wyjechali od  pełni nowych wrażeń, pozytywnych emocji i niezwykłych doświadczeń.  Dla zagranicznych przyjaciół przygotowano moc atrakcji, między innymi Międzynarodowy Turniej Piłki Nożnej, paintaball laserowy, ognisko, grę terenową po  mieście Wyszogród oraz lekcje pokazowe. Nie mogło oczywiście zabraknąć podróży, które pokazały historię, tradycje oraz urok naszej pięknej ojczyzny. W tym celu wszyscy uczestnicy mobilności udali się do Warszawy i Płocka, a tam pod kierunkiem certyfikowanych anglojęzycznych przewodników zwiedzili mazowieckie miasta, pokazując ich naturalny urok i piękno.

Udział Szkoły Podstawowej im. K.K. Baczyńskiego z Wyszogrodu w tym wspaniałym projekcie zaowocował podniesieniem wymiaru europejskiego tej szkoły, poszerzył świadomość interkulturową zarówno uczniów jak i pracowników, spowodował wykorzystanie dobrych praktyk, stosowanych w szkołach europejskich do unowocześnienia pracy i zarządzania placówką.

Zdobyte doświadczenie oraz nowa wiedza i umiejętności są wykorzystywane do uatrakcyjnienia procesu nauczania i uczenia się. Wszyscy liczą na to, że nowe kontakty umożliwią im prowadzenie projektów edukacyjnych w przyszłości. Wszystkie wypracowane scenariusze, pomoce oraz materiały dydaktyczne są i będą wykorzystywane nie tylko przez nauczycieli języka angielskiego, ale także przez specjalistów pozostałych przedmiotów. Natomiast spotkania i imprezy upowszechniające projekt przyczynią się do zwiększenia świadomości społeczności lokalnej o konieczności rozwoju szkół i innych placówek edukacyjnych w duchu europejskim.

Zdjęcie_1: POBIERZ (.pdf)

Zdjęcie_2: POBIERZ (.pdf)

Zapisz się do naszego newslettera